Supportcenter

Artiklar: Alla kategorier

Inga resultat hittades

FRÅGOR OCH SVAR: Alla kategorier

Beställer maskinerna häftklamrar automatiskt?
Nej - maskinerna beställer inte häftklamrar automatiskt. Om du saknar häftklamrar kan du maila oss på Servicedesk@konicaminolta.se - så beställer vi hem dem åt dig.
Ange alltid ett serienummer så att vi vet var häftklamrarna ska skickas.
 
Hur beställer jag en tekniker för att titta på min printer??
  1. Hitta maskinen under "Mina produkter" eller tryck på "Skapa nytt serviceärende för en maskin".
  2. Sök efter modell- eller serienummer och markera maskinen.
  3. Välj nu om det finns en felkod och tryck på "Nästa".
  4. Välj sedan problemkategori (t.ex. pappersstopp), referens och ge en detaljerad beskrivning av problemet.
  5. Slutligen kan du nu välja en kontaktperson som teknikern kan kontakta om det finns några frågor.
Hur kontrollerar du om en toner har skickats till maskinen?
Du kan börja med att hitta den specifika maskinen genom att klicka på:
"Mina produkter" -> "Installationer".
 
Om "Ja" står i kolumnen för "OPS" och du inte har fått någon toner, kan du klicka på maskinnumret och sedan
bläddra ner till "Senaste beställningar av förbrukningsvaror" - kontrollera här om det finns en beställning som
matchar de förbrukningsvaror som saknas.
 
Kan du få aviseringar när en toner eller ett teknikerbesök beställs?
Ja, det kan du!
Tryck på den lilla personikonen uppe i högra hörnet och välj sedan "Notifieringar".
Här är det möjligt att konfigurera aviseringar för att få notifieringar när beställningar av förbrukningsvaror eller servicebesök skapas.
Du kan välja vilka typer av notifieringar du vill ta emot.
 
Vår printer har flyttats. Vem ska vi kontakta för att se till att förbrukningsmaterial skickas till rätt adress i fortsättningen?

Om maskinen har flyttats, vänligen skicka ett mejl till vår servicedesk på: Servicedesk@konicaminolta.se

Om du vill flytta maskinen kan du göra det via portalen.
Gå till "Maskiner" och välj den printer du vill flytta.
Välj sedan "Omlokalisering" och följ sedan processen.
 

Varför gör min maskin ingen automatisk ombeställning? Det finns följande klistermärke på den: "Jag beställer toner själv - CS Remote Care"
Det kan hända att maskinerna har förlorat sin nätverksinställning, trots att klistermärket sitter på maskinen, så en tekniker måste komma förbi och titta på det.
Du kan kontrollera om maskinen är konfigurerad genom att gå till:
"Mina produkter" -> "Installationer".
 
Om det står "Ja" i kolumnen för "OPS" så beställer maskinen av sig själv. Kontakta oss gärna om den är under ca 8% kapacitet och inget har beställts - vi kontrollerar gärna.
 
Om det står "Nej" i kolumnen för "OPS" kan du boka ett servicebesök så att vi kan komma förbi och ställa in det.
Servicebesök kan skapas under "Maskiner" och sedan välja den specifika maskin som besöket i fråga avser.
 
Varför kan jag inte beställa toner till min maskin manuellt?
Varför kan jag inte beställa toner till min maskin manuellt? Category: Manuals + Orders
Om du har en Bizhub-modell och den är konfigurerad för automatisk beställning kan du inte göra en manuell beställning av förbrukningsvaror. Systemet hanterar det automatiskt.

Om du vill betala för ett extra set toner måste du skicka ett e-postmeddelande till: Servicedesk@konicaminolta.se
 

Kontaktformulär